Mijn jongeren gaan voor GOUD!!!

Sport en bewegen in hun leeromgeving

Met het WeDare2Dream FIT programma wil de organisatie ervoor zorgen dat de gezonde keuze ook een gemakkelijkere keuze wordt.

Wanneer jonge kinderen in de leeftijd acht tot en met twaalf en ouders makkelijker kunnen bewegen en sporten, dit doen we door een aansluitende verlengstuk te zijn in hun leeromgeving.  

Zij worden gemotiveerd en komen in aanraking met het feit om een actieve en gezonde leefstijl in het dagelijkse leven te integreren.

 

FIT programma

Met het WeDare2Dream FIT programma wil de organisatie ervoor zorgen dat de gezonde keuze ook een gemakkelijkere keuze wordt

1) WeDare2Dream FIT Hardloopprogramma

Aantal weken: 8 Hoe vaak per week: 1 keer in groepsverband met een trainer van stichting WeDare2Dream en 2 keer per week zelfstandig thuis met de ouder.

Tijdstip: 15.15uur tot 16.15 uur.

Eerste keer: Intake gesprekken worden gehouden met de deelnemers die mee gaan doen aan de WeDare2Dream FIT hardloopprogramma

Aantal keren hardlopen: 6 vrijdagen.

Laatste keer: Evaluatiegesprekken en HET EINDOPRACHT (2KM) worden gehouden met de deelnemers VERDER WORDEN de resultaten besproken MET DE DEELENEMER.

FIT dansprogramma

Met het WeDare2Dream FIT programma wil de organisatie ervoor zorgen dat de gezonde keuze ook een gemakkelijkere keuze wordt

2) WeDare2Dream FIT Dansprogramma

Aantal weken: 8 Hoe vaak per week: 1 keer in groepsverband met een trainer van stichting WeDare2Dream en 2 keer per week zelfstandig thuis met de ouder.

Tijdstip: 15.15uur tot 16.15 uur.

Eerste keer: Intake gesprekken worden gehouden met de deelnemers die mee gaan doen aan de WeDare2Dream FIT dansloopprogramma

Aantal keren hardlopen: 6 woensdagen.

Laatste keer: Evaluatiegesprekken en HET EINDOPDRACHT (YIN en YANG optreden) worden gehouden met de deelnemers VERDER WORDEN de resultaten worden besproken MET DE DEELNEMER.

Hoofddoel

In een veilige vertrouwde omgeving krijgen jonge kinderen in de leeftijd acht tot en met twaalf en ouders alle ruimte om zich op hun eigen tempo te ontwikkelen. Het belangrijkste is dat het jonge kind en de ouders het gevoel hebben dat: “zij mogen zijn wie zij zijn en kunnen worden zie zij willen zijn.” Zij leren op een structurele manier kennis te maken met diverse sport- en leer- programma’s.

 

Taken en werkzaamheden

 Ontwikkelen en opzetten van een beweegplan voor basisscholen

Begeleiding, ondersteuning en uitvoering van het beweegplan. (voor ouders)

Organiseren van sportkennismaking; dans-, hardloop- en groepsoefeningen(Kick en Punch).

(voor alle doelgroepen).

Organiseren en ontwikkelen van naschoolse sport-, beweeg- en voorlichtingsprogramma’s.

Organiseren en opzetten van het sportevenement, dit wordt in samenwerking met de gemeente Amsterdam gedaan en anderen (samenwerkingspartners) 
samenwerkingspartners
.

Doordat zij leren samen te werken en zij vaardigheden aangereikt krijgen neemt de kans op het hebben van zelfvertrouwen toe. Verder neemt het pesten af omdat zij elkaar beter zullen leren kennen. Zij spreken hun waardering uit en worden beloond voor hun inzet. De maatschappelijke relevantie is dat het hebben van zelfvertrouwen meer kansen biedt waardoor de jonge kinderen in de leeftijd acht tot en met twaalf en ouders gelukkiger zijn en weten wat zij willen voor hun toekomst. Schooluitval en/of het hebben van negatieve resultaten wordt hiermee ook tegengegaan.

ONZE JONGEREN GAAN VOOR GOUD!